Sådan vælger du det rigtige performance marketing bureau

Artikel om valg af bureau

Mange virksomheder outsourcer deres markedsføring til et performance marketing bureau. Årsagerne kan være mange, men for langt de fleste skyldes det, at bureauer har stærke, specialiserede kompetencer, og så betaler man kun for det, man har brug for. Det kan være fordelagtigt, da man også sparer omkostningerne i forbindelse med rekruttering, oplæring, pension, forsikring etc. som ville være der, hvis virksomheder vælger at fastansætte en marketingmedarbejder.  

Vælg det rigtige marketing bureau 

Overvejer du og din virksomhed at indgå et samarbejde med et digital performance bureau, som så mange andre virksomheder? Så læs med her. 

Her kan du nemlig blive meget klogere på, hvad man skal holde øje med, og hvilke faktorer der er væsentlige, når man skal vælge et marketing bureau. Der findes nemlig rigtig mange bureauer i Danmark, men hvordan finder man lige det rigtige? 

Her får du 4 gode råd. 

1. Tag udgangspunkt i dine behov 

Det første skridt på vejen er at kortlægge virksomhedens behov. Hvilke kompetencer har I selv, og hvilke kompetencer søger I hos et bureau? Har I brug for hjælp til at skaffe mere trafik til jeres hjemmeside? Måske har i svært ved synligheden på nettet og har brug for SEO-ekspertise? Måske er det hjælp til håndteringen eller annonceringen på sociale medier, der er er brug for? Det kan også være manglende konverteringer, som er en udfordring. 

Når I har kortlagt behovene, har I et godt udgangspunkt for at researche på mulige bureauer. 

2. Tag udgangspunkt i dit budget 

Vi kommer ikke udenom, at økonomi også er en væsentlig faktor, når det kommer til valg af bureau. Prisen på ydelserne hos bureauer kan nemlig variere en del. Sørg derfor for at lægge et budget, og hør om mulighederne inden for de rammer. 

3. Tag udgangspunkt i geografi 

Spiller geografi en rolle for valget at et bureau? Nogle virksomheder vægter det fysiske møde højt og prioriterer bureauer, de kan afholde fysiske møder med. Andre vægter det lokale højt og vil helst samarbejde med andre lokale. Hvis det er tilfældet for jer, kan geografi også være en faktor, der skal tages højde for, når I skal vælge marketing bureau. 

Har er I en virksomhed i København eller omegn, kan ATAK Digital være et godt bud på et digital performance bureau, I bør undersøge nærmere. Ikke kun er adressen centralt beliggende i København og nem at komme til med offentlig transport. Bureauet har også stærke kompetencer inden for både content, SEO, Google Ads, SoMe, konverteringsoptimering, hastighedsoptimering, webudvikling og meget mere.

4. Tag udgangspunkt i din mavefornemmelse 

Kompetencer, pris og geografi er naturligvis vigtige faktorer. Men for rigtig mange mennesker og virksomheder er det i sidste ende en mavefornemmelse, som afgør, hvem man vælger at samarbejde med, og hvem man ikke gør. Derfor er det vigtigt at tage udgangspunkt i din mavefornemmelse. Hvilket indtryk får du af bureauet, når du ser på deres hjemmeside og sociale medier? Hvilket indtryk får du af dem ud fra anmeldelser og udtalelser fra andre? Og hvilket indtryk får du, når du taler med dem? Et godt samarbejde handler nemlig dybest set om et godt match, hvor man forstår hinanden, kommunikatører godt og stoler på hinanden.